Stadgenoot start met de bouw van 500 woningen op Oostenburg, het voormalige Storkterrein. Voor de sociale huursector zijn 400 woningen bestemd, 320 kleine woningen voor jongeren en tachtig voor ouderen. Voor middeninkomens komen er honderd appartementen. Stadgenoot bouwt aan de kant van het spoor, waar een aantal hoge woongebouwen verrijzen. In het hele woonwerkgebied Oostenburg is ruimte voor zo'n 1.500 woningen.
Stadgenoot en het Rijksvastgoedbedrijf zijn de oorspronkelijke grondeigenaren op het terrein, en hebben dus grote invloed op de gebiedsontwikkeling. Peter Kramer, tot juli directeur Vastgoed en Ontwikkeling van Stadgenoot, zei eerder in NUL20 over de programmering. “Wij streven naar een samenhangende identiteit. Oostenburg moet een eiland blijven. Het tweede is contrast: de nieuwbouw zal sterk variëren. Hoog, laag, dik, dun. In ons gebied komen vier torens van maximaal 52 meter hoog. Drie om in te wonen en één hotel. Levendigheid zal moeten worden gevonden in de materialisatie. We willen geen eentonige gevelwanden. En stoer gaat over de gebouwen en de inrichting van de openbare ruimte.”
De sociale huurwoningen zijn 30 tot 40 m2. In het middensegment wil Stadgenoot juist geen kleine studio's bouwen. Peter Kramer een jaar geleden in NUL20: "Stadgenoot wil juist op Oostenburg voor de vrije sector bouwen om de doorstroming uit de sociale woningvoorraad te bevorderen. Dat lukt niet als de woningen kleiner zijn dan zeventig of tachtig vierkante meter.”
Oostenburg wordt helemaal autoluw. Er kunnen geen auto’s op straat worden geparkeerd. Voor het parkeren van de auto kan gebruik worden gemaakt van het Parkeerhuis, waarvan de bouw net is gestart. Op de begane grond van de panden is ruimte voor maatschappelijke en commerciële voorzieningen, zoals winkeltjes en horeca. In 2023 moet de bouw op Oostenburg helemaal klaar zijn.